park

Leverans direkt till dörren

park

Frågor och kontakt

Vilka datum återvinner ni granar? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Mellan den 3/1 och den 23/1. Om du valt till återvinning står det valt datum i din orderbekräftelse.

Kan jag byta leveransdag? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Inga problem, du kan ändra som du önskar om du kontaktar oss på info@svenskagranar.se med ditt ordernummer och önskad ny leveransdag.

Hur bred är en gran? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Detta varierar men en normalstor gran (cirka 170 cm – 200 cm) är oftast cirka 200 cm bred. Men granar är naturliga ting och det kan variera.

Jag har beställt en julgran med leverans idag och undrar vilken tid ni kommer? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Har du fått mail från oss? Under leveransdagen får du ett sms om en mer exakt leveranstid. I sms:et som kommer samma dag finns även en länk till en webkarta där du i realtid kan följa granen hela vägen hem till dörren. Du måste ange en eventuell portkod i din beställning. Om du ej är hemma så ställer vi granen utanför din dörr och du får en avisering via sms av chauffören om att granen är levererad. Kontakta oss om du har några funderingar.

Jag har beställt granhämtning och undrar när ni hämtar min gran? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Vi erbjuder granhämtning i januari. Se dina valbara datum i kassan. Du kan välja vilken dag som passar bäst när du lägger din beställning. Dagen innan får du en avisering via mail och sms. Vi reserverar oss för eventuella förseningar då det ibland tar extra tid att slänga granar. Vi uppmanar alla våra kunder att beställa denna tjänst - För miljön!

Hur gör jag för att granen inte ska barra? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Läs gärna våra tips & råd för att granen ska hålla sig så länge som möjligt.

Jag är osäker på längden... keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

70-120 cm är den allra minsta granen vi erbjuder. Bra om du har ont om plats och vill ha en riktigt liten gran. 170-200 cm. Denna storlek är en av de bästsäljande. Passar bra till de flesta vardagsrum, med både plats för presenter och dans runt trädet. 200-230 cm. Lite större och maffigare. Passar riktigt bra till stora vardagsrum - och hjälper till att skapa rätt julatmosfär. De flesta med 240 cm i takhöjd köper denna längd. 250-300 cm. Om du har högre tak än normalhöjd (240 cm) så är denna perfekt. Den fyller upp och skapar underbar julstämning antingen i vardagsrummet eller vid receptionen på ett företag.

Jag vill ha en exakt längd! keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Tyvärr kan vi inte garantera en exakt längd. Men vi rekommenderar alltid våra kunder att beställa en gran i det högre spannet för att vara säker då det är lättare att anpassa längden på en större gran än på en som är för kort. Vi kan dock endast garantera att granen är inom längdspannet som du har beställt och inte på millimetern då granar är naturliga ting.

Om jag beställer en kungsgran idag när är det tidigaste den kan levereras? Jag bor i Vasastan. keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Vi levererar alltid dagen efter om du önskar och det är möjligt om du lägger din order innan klockan 00.00. Vill du ha din julgran samma dag kan vi leverera den på kvällen vid en beställning innan klockan 14! (se särskilda datum för ditt postnummer). Leverans sker alla dagar mellan 08.00-22.00.

Behöver jag vara hemma vid leverans eller hämtning av julgran? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Nej, du behöver inte vara hemma. Vi ställer granen utanför din dörr (förutsatt att du angett portkod om det behövs). Vi hör dessutom alltid av oss med en sms-avisering vid leverans. Vid hämtning ska du ställa granen utanför din dörr. Samma sak här med portkod.

Kan jag avboka min beställning? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Det är fritt att avboka din beställning fram till 18.00 dagen innan bokad leverans. Annars utgår en kostnad om 250 kr.

Kan jag vara säker på att jag blir nöjd? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Vi har en ”Nöjd kund-policy” som innebär att du kan känna dig trygg att vi alltid levererar det som du har beställt förutsatt att det finns i lager. Om det skulle vara slut hör vi av oss och erbjuder dig ett erbjudande om motsvarande vara.

Varför kan jag inte beställa? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Vi levererar till hela Stockholm. Bor du på gränsen finns det risk att vi ännu inte kan leverera till dig. Det är baserat på postnummer och kan du inte beställa ligger du utanför vårt leveransområde tyvärr. Vi beklagar detta.

Hur levereras granen? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Våra julgranar levereras i ett nät där julgranen får andas. När du packar upp den ur nätet bör du skaka den något så att alla lösa barr faller bort. Eftersom julgranar är naturliga ting, går det inte att undvika de lösa barren.

När huggs era granar? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Alla våra granar huggs från slutet på november. En del även i december då vi har löpande leveranser från vår samarbetspartner. Detta är en av de främsta fördelarna med svenska julgranar som därför är oerhört färska vid leverans.

Kommer granen nysnittad? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Ja, alla våra granar kommer med ett färskt snitt som görs precis innan leverans. Dock betyder inte det att vi anpassar foten så att den kommer ner i foten eller gör den spetsig etc. De flesta granar går ner i de större fötterna dock. Se till att du har rätt fot för just din julgran. Till exempel kräver kungsgranar ofta en större fot. Vi ansvarar inte för att du har rätt fot eller för att granen rymmer i din fot.

Jag har gjort en beställning men inte fått någon orderbekräftelse? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Då är något fel. Alla som lägger sin beställning får automatiskt en orderbekräftelse. Inga pengar är heller dragna. Kontakta oss gärna så hjälper vi dig.

Varan är slutsåld. Får ni in fler? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Alla våra produkter som står som slutsålda är dessvärre helt slut. Står det att de restnoteras kommer de in i lager igen men väntetiden kan då blir längre.

Kan ni klä granen? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Kolla in vår sida "Företagspaket" så kan du läsa mer om det.

Kan jag lägga till rabattkod i efterhand? keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Eventuell rabattkod måste lösas in innan du slutför din beställning. Tyvärr har vi ingen möjlighet att lägga till en rabattkod i efterhand.

Kontakta oss

Vi har extremt hög beläggning under säsong och därför kan det dröja innan vi svarar, men vi gör allt för att återkoppla så snabbt som möjligt. Vi svarar alltid samma dag. Våra öppettider på kundtjänst är 09.00 – 21.00. De flesta svar hittar du i vår FAQ.

email info@svenskagranar.se
park

Välj ut en gran

Du väljer din favoritgran. Vår berömda Kungsgran eller den klassiska Rödgranen?

event

Välj datum & tid

Välj ett ledigt datum och en tid som passar dig.

local_shipping

Vi levererar

Vi levererar till din dörr inom 24h, 100% fossilfritt.

check_circle

Tänk på miljön

Omvandla julgranen till energi. Vi hämtar den om du vill.